Kursinnehåll
-
Så får du ut maximal effekt från dina medarbetare
-
Skapa en plattform för att trivsel och utveckling
-
Öka lönsamheten med bättre medarbetarsamtal
-
Förbättra samarbetet internt
-
Öka kundnöjdheten
-
Praktiska vertyg
Vem bör delta?
Vi vänder oss primärt till chefer, teamledare och personer med en arbetsroll som ställer höga krav på ett coachande förhållningssätt.
Den här kursen vänder sig till dig som behöver få insikt om grunderna för beteendestilar och få mer kunskap om tekniker, teorier och förhållningssätt.
Utbildare - Marcus Bove
Marcus Bove påbörjade sin djupa erfarenhet inom ledarskap hos Försvaret som kapten och underättelseofficer. Marcus har också varit internutbildare och chef på Skandia under hela 90-talet. Med denna bakgrund och därtill flertalet chefsposter, egna företag, konsultuppdrag och utbildningar är Marcus väl förtrogen med ledarskapets många sidor i såväl praktik
som teori.
MEDARBETARSAMTAL
Det spelar ingen roll hur fort man springer om man springer åt fel håll. Medarbetarsamtalet är till för att stanna upp och läsa kartan, att säkerställa att man är överrens om riktning och prioriteringar, att säkerställa att man inte har något energiläckage i samspelet chef-medarbetare och att man både säkerställer att få ut så mycket effekt av medarbetaren som möjligt, och inte minst lär känna medarbetaren bättre.
medarbetarskap
Begreppet Medarbetarskap är inte lika känt och använt som ledarskap. Om ledarskapet handlar om hur jag blir/är en bra ledare så handlar medarbetarskapet om hur jag är och blir en bra medarbetare.
Under denna kurs går vi ur ett ledarperspektiv igenom vad medarbetarskap är. Vi tar upp hur vi kan tydliggöra och uppnå ett bra medarbetarskap, du får ett par verktyg för detta och slutligen får du en modell för framgångsrika medarbetarsamtal – tillfället då medarbetarskapet ska utvärderas och utvecklas.